Ochrona danych osobowych

 

 

Salon beauty bezsprzecznie przetwarza dane osobowe swoich klientów, dlatego niezbędne jest przeanalizowanie zakresu danych oraz ocena ryzyka związana z ich przeważaniem, zaś następnie stworzenie niezbędnych procedur jakie zabezpieczą dane Twoich klientów zaś właściciela salonu przed odpowiedzialnością za ich przetwarzanie bez podstawy bądź bez należnych procedur.

 

Należy podkreślić, że Jeżeli właściciel salonu kosmetycznego rażąco naruszył by przepisy RODO, nie zabezpieczył danych osobowych (w tym danych o stanie zdrowia) swoich klientów i doszło by do wycieku tych danych – Prezes Ochrony Danych osobowych w ramach swoich kompetencji weryfikuje dane zdarzenie – jak również̇ fakt czy taki incydent został zgłoszony
w określonym rozporządzeniem czasie oraz wydaje decyzję. Może nałożyć na taki podmiot karę w wysokości od kilku do kilkuset tysięcy. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby osoby, które doznały szkody materialnej czy niematerialnej na skutek tego wycieku dochodziły swoich praw przed sądem.

 

Salony kosmetyczne, kliniki medycyny estetycznej, salony masażu i wiele innych łączy przetwarzanie danych szczególnej kategorii. Branża kosmetyczna przetwarza przede wszystkim dane dotyczące zdrowia. Dzieje się tak za sprawą zbieranych przed przystąpieniem do określonego zabiegu, deklaracji czy informacji o stanie zdrowia, przebytych chorobach, posiadanych alergiach czy przyjmowanych lekach. Ochrona danych osobowych wskazanych powyżej jest szczególnie ważna, bowiem przetwarzanie takich danych niesie za sobą konieczność lepszego ich zabezpieczenia. Dlatego nie należy zwlekać
z uzupełnieniem dokumentacji o aspekty RODO. Urząd Ochrony Danych Osobowych, coraz częściej rozpoczyna kontrole w salonach beauty.

 

Co możemy zrobić:

  1. Dokonamy analizy jakie dane zbierasz, czy przetwarzasz je zgodnie z prawem.
  2. Przeszkolimy Ciebie i twój personel w zakresie RODO i możliwości przetwarzania danych.
  3. Stworzymy kompletną dokumentację w zakresie ochrony danych osobowych, która będzie zabezpieczać Cię na wypadek kontroli urzędu, zaś Twoje klientki przed nieprawidłowym przetwarzaniem ich danych osobowych.

Jakie dokumenty?

 

Wszystkie dokumenty muszą być dostosowane pod dany salon
/ gabinet
– dokumenty powszechnie dostępne są ogólne i nie zawierają spersonalizowanych zapisów. 

 

Zgody RODO przekazuje się klientom do podpisu przed pierwszą wizytą
i przechowuje w kartotece, dokument umożliwia zbieranie danych osobowych klienta, które niezbędne są do uzupełnienia np. w karcie zabiegu.

 

  • KLAUZULA INFORMACYJNA – informacja dla klienta kto jest administratorem jego danych osobowych oraz do jakich celów salon dane zbiera, gdzie i jak przetwarza.

 

  • POLITYKA PRYWATNOŚCI – opisuje zasady przetwarzania przez salon informacji na ich temat, w tym danych osobowych oraz ciasteczek, czyli tzw. Cookies.

 

  • REJESTR CZYNNOŚCI PRZETWARZANIA – rejestr czynności jakie wykonywane są przez salon na danych osobowych, które są zbierane od klientów; prowadzenie rejestru wymagane jest przez przepisy
    o ochronie danych osobowych.

 

  • REJESTR OSÓB UPOWAŻNIONYCH – rejestr podmiotów którym nadawane są upoważnienia do przetwarzania danych osobowych klientów w danej strukturze/instytucji/salonie. Narzucany przez przepisy RODO.

 

  • UPOWAŻNIENIE DO PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
    – dokument w którym upoważnia się pracowników / zleceniobiorców /współpracowników do przetwarzania danych osobowych w czasie współpracy.

Oferta

POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZWA BEAUTY

ekspert prawny w branży beauty

 

 

 

 

Z nami zbudujesz bezpieczny biznes

 

 

biuro@zwabeauty.pl

+48 512 990 539

Warszawa, ul.Bracka 20/7a

Chcesz się z nami skontaktować? Zostaw nam swój numer, a my wkrótce do Ciebie zadzwonimy.

Telefon *
Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany — dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!

Strona www stworzona przez Conterfecto